Welkom op onze download pagina

Joop Rutte publiceert geregeld in de vaktijdschriften of online. Op deze pagina's treft u de actuele artikelen aan die u kunt downloaden.

 

De impact en gevolgen van de veegwet

 

Careality 1- 2023

 

 

Komt alles weer bij het oude terecht?

De online shopper die vaak ook bij de drogist komt is al in de meerderheid. De verwachting is dat de conversie de komende jaren verder zal toenemen richting online.

Careality 4-2021_column joop (003).pdf

 

Statisch verband tussen gezondheid en maatschappelijke mogelijkheden

Laag opgeleiden, personen met een lager inkomen komen vaker bij de huisarts met chronische ernstige aandoeningen

Careality 3-2021_column Joop.pdf

 

 

Vorige eeuwse betutteling

Supplementengebruikers zijn meer met hun gezondheid bezig en weten dondersgoed wat verantwoord gebruik is. Vanuit ons jaarlijkse onderzoek naar het gebruik en gezondheid ook wetenschappelijk statistisch te valideren

CR2-2021_column Joop.pdf

 

 

 

Tijdens de pandemie werken promoties minder en is advies belangrijker geworden

Shoppers zijn op zoek naar meer zekerheid, kennis en advies. Dat zien we ook in onze retail promotie monitor waar we links leggen met incremental omzet en folder promoties

Careality 1-2021_column Joop.pdf

 

 

Ondernemen gebasseerd op passie en feiten

 

Mijn ode aan oprechte integrale inspirerende marketing waar de competentie en passie vanaf springt

Careality 5-2020_column Joop.pdf

 

De meters staan op groen in de VMS-markt

Er is een nieuwe groep gebruikers bij gekomen door de pandemie. Leer ze kennen. Lange termijn supplementen staan onder druk. Het gaat om overleven, fit blijven en ziekte voorkomen. De oude paradigma's komen weer boven.

 

Careality 4-2020_analyse Joop.pdf

 

 

Een Zandstorm kun je niet ontwijken

November 2020

 

78% van de Kruidvat en DA koper is uiterst gemotiveerd als het gaat om de 1.5 meter maatregelen. Wees pro-actief en maak het verschil. Veiligheid staat nu bovenaan als het gaat om uw winkel persoonlijkheid.

Careality 4-2020_column Joop.pdf

 

Covid-19 in het marketing instrumentarium

September 2020

De belangrijkste factor voor een hoge klantentevredenheid bij een retailer betreft het aangeboden assortiment. Dit moet breed en onderscheidend zijn, gericht op de specifieke behoefte. De factor advies is in 2020 belangrijker geworden en locatie (incl. internet) kent de hoogste score als het gaat om de favoriete winkel van de consument (gemeten drogist, super, apotheek, internet, natuur op hetgebied van gezondheid).

Careality 10-2020.pdf

 

 

Minder schap en meer ruimte in de winkels

Juni 2020

4.7 Miljoen Nederlanders behoren tot de CV-19 risicogroep. Die kun je niet opsluiten en je kunt beter nadenken hoe je ze als klant kunt behouden.

column Joop2020.pdf

 

 

Hoe om te gaan met positieve gezondheid

Februari 2020

Een bijna voorspellend artikel in tijden voor Corona, waar ingegaan wordt op het begrip positieve gezondheid en een nieuw gezondheidsbesef

whocares220.pdf

Zelfzorg in de winkel op afstand

Februari 2020

Een enigszins achterhaald artikel hetgeen we hier ruiterlijk toegeven in tijden van Corona. Wat blijft staan is dat de Supermarkt een pro-actieve rol moet gaan spelen als het gaat om onze gezondheid.

Careality 1-2020_column Joop.pdf

Succesvolle product introducties

November 2019

In het kader van het veldwerk dat Info2Action jaarlijks doet voor de Careality care Awards schrijft jurylid Joop Rutte in deze editie over zijn ervaringen met concepttesten. Hierover staat ook een bruikbaarfilmpje op /diensten

Careality_5-2019_column Joop.pdf

 

De impact van gezondheidsissues op VMS

sept 2019

Achtergronden die van invloed zijn op de marktoperatie van alle aanbieders in de vitaminen, mineralen en supplementenmarkt. Inzichten die afkomstig zijn uit ons jaarlijkse consumenten- en retailonderzoek en jarenlange ervaring met deze boeiende markt.

Careality_4-2019_VMS.pdf

 

De Nederlander zit gevangen in een poreuze zorg circel

sept 2019

poreuze circel.pdf

Bijdrage Careality September 2019: De consument wordt sneller de medische sector ingezogen en daarna breekt er een reactieve diagnostische tijd aan die vaak niet nodig is. Miljoenen Nederlanders hebben meer en meer begeleiding nodig tijdens het dagelijkse functioneren en smachten naar de "human Touch" en een terugkeer naar het praatje en persoonlijk contact in tijden dat internet welig tiert en Albert Heijn zijn eerste winkel zonder personeel test. Het is handiger dat de "0-de lijn" (zoals drogisten, apotheken, natuurwinkels en gespecialiseerde supermarkten) dit gaat oppakken en zien als kans zodat wachtkamers minder vol worden en zich kunnen richten op de echte urgente zaken.

 

Fair share als leidraad voor business groei

Juni 2019

download artikel:

CRjune2019.pdf

Bijdrage Careality Juni 2019: Het fair share uitgedrukt in omzet(aandeel) is dat deel waar je recht op hebt als organisatie of retailer. Het wordt afgezet tegen de positie die je hebt per categorie, leverancier of merk over een bepaalde periode. retailers of leveranciers kunnen hierop sturen door een label te hangen aan categorie en leverancier (verdedigen, uitbouwen, opbouwen en afbouwen). Een aloude toepassing bij het gebruik van retailscaningdata maar o zo actueel. Info2Action heeft deze bigdata en het gedachtengoed nu toegankelijk gemaakt in een fraaie Qlik Sense app. Direct toepasbaar voor iedere food-, bouwmarkt- of drogisterijretailer.

Minder schap en meer ruimte in de winkels

Juni 2020

4.7 Miljoen Nederlanders behoren tot de CV-19 risicogroep. Die kun je niet opsluiten en je kunt beter nadenken hoe je ze als klant kunt behouden.

column Joop2020.pdf



Hoe om te gaan met positieve gezondheid

Februari 2020

Een bijna voorspellend artikel in tijden voor Corona, waar ingegaan wordt op het begrip positieve gezondheid en een nieuw gezondheidsbesef

whocares220.pdf

Zelfzorg in de winkel op afstand

Februari 2020

Een enigszins achterhaald artikel hetgeen we hier ruiterlijk toegeven in tijden van Corona. Wat blijft staan is dat de Supermarkt een pro-actieve rol moet gaan spelen als het gaat om onze gezondheid.

Careality 1-2020_column Joop.pdf

Succesvolle product introducties

November 2019

In het kader van het veldwerk dat Info2Action jaarlijks doet voor de Careality care Awards schrijft jurylid Joop Rutte in deze editie over zijn ervaringen met concepttesten. Hierover staat ook een bruikbaarfilmpje op /diensten

Careality_5-2019_column Joop.pdf


De impact van gezondheidsissues op VMS

sept 2019

Achtergronden die van invloed zijn op de marktoperatie van alle aanbieders in de vitaminen, mineralen en supplementenmarkt. Inzichten die afkomstig zijn uit ons jaarlijkse consumenten- en retailonderzoek en jarenlange ervaring met deze boeiende markt.

Careality_4-2019_VMS.pdf


De Nederlander zit gevangen in een poreuze zorg circel

sept 2019

poreuze circel.pdf

Bijdrage Careality September 2019: De consument wordt sneller de medische sector ingezogen en daarna breekt er een reactieve diagnostische tijd aan die vaak niet nodig is. Miljoenen Nederlanders hebben meer en meer begeleiding nodig tijdens het dagelijkse functioneren en smachten naar de "human Touch" en een terugkeer naar het praatje en persoonlijk contact in tijden dat internet welig tiert en Albert Heijn zijn eerste winkel zonder personeel test. Het is handiger dat de "0-de lijn" (zoals drogisten, apotheken, natuurwinkels en gespecialiseerde supermarkten) dit gaat oppakken en zien als kans zodat wachtkamers minder vol worden en zich kunnen richten op de echte urgente zaken.


Fair share als leidraad voor business groei

Juni 2019

download artikel:

CRjune2019.pdf

Bijdrage Careality Juni 2019: Het fair share uitgedrukt in omzet(aandeel) is dat deel waar je recht op hebt als organisatie of retailer. Het wordt afgezet tegen de positie die je hebt per categorie, leverancier of merk over een bepaalde periode. retailers of leveranciers kunnen hierop sturen door een label te hangen aan categorie en leverancier (verdedigen, uitbouwen, opbouwen en afbouwen). Een aloude toepassing bij het gebruik van retailscaningdata maar o zo actueel. Info2Action heeft deze bigdata en het gedachtengoed nu toegankelijk gemaakt in een fraaie Qlik Sense app. Direct toepasbaar voor iedere food-, bouwmarkt- of drogisterijretailer.