De online shopper die vaak ook bij de drogist komt is al in de meerderheid. De verwachting is dat de conversie de komende jaren verder zal toenemen richting online.
Careality 4-2021_column joop (003).pdf
Laag opgeleiden, personen met een lager inkomen komen vaker bij de huisarts met chronische ernstige aandoeningen
Careality 3-2021_column Joop.pdf
Supplementengebruikers zijn meer met hun gezondheid bezig en weten dondersgoed wat verantwoord gebruik is. Vanuit ons jaarlijkse onderzoek naar het gebruik en gezondheid ook wetenschappelijk statistisch te valideren
Shoppers zijn op zoek naar meer zekerheid, kennis en advies. Dat zien we ook in onze retail promotie monitor waar we links leggen met incremental omzet en folder promoties
Careality 1-2021_column Joop.pdf
Mijn ode aan oprechte integrale inspirerende marketing waar de competentie en passie vanaf springt
Careality 5-2020_column Joop.pdf
Er is een nieuwe groep gebruikers bij gekomen door de pandemie. Leer ze kennen. Lange termijn supplementen staan onder druk. Het gaat om overleven, fit blijven en ziekte voorkomen. De oude paradigma's komen weer boven.
Careality 4-2020_analyse Joop.pdf
November 2020
78% van de Kruidvat en DA koper is uiterst gemotiveerd als het gaat om de 1.5 meter maatregelen. Wees pro-actief en maak het verschil. Veiligheid staat nu bovenaan als het gaat om uw winkel persoonlijkheid.
Careality 4-2020_column Joop.pdf
September 2020
De belangrijkste factor voor een hoge klantentevredenheid bij een retailer betreft het aangeboden assortiment. Dit moet breed en onderscheidend zijn, gericht op de specifieke behoefte. De factor advies is in 2020 belangrijker geworden en locatie (incl. internet) kent de hoogste score als het gaat om de favoriete winkel van de consument (gemeten drogist, super, apotheek, internet, natuur op hetgebied van gezondheid).
Juni 2020
4.7 Miljoen Nederlanders behoren tot de CV-19 risicogroep. Die kun je niet opsluiten en je kunt beter nadenken hoe je ze als klant kunt behouden.
Februari 2020
Een bijna voorspellend artikel in tijden voor Corona, waar ingegaan wordt op het begrip positieve gezondheid en een nieuw gezondheidsbesef
Februari 2020
Een enigszins achterhaald artikel hetgeen we hier ruiterlijk toegeven in tijden van Corona. Wat blijft staan is dat de Supermarkt een pro-actieve rol moet gaan spelen als het gaat om onze gezondheid.
Careality 1-2020_column Joop.pdf
Succesvolle product introducties
November 2019
In het kader van het veldwerk dat Info2Action jaarlijks doet voor de Careality care Awards schrijft jurylid Joop Rutte in deze editie over zijn ervaringen met concepttesten. Hierover staat ook een bruikbaarfilmpje op /diensten
Careality_5-2019_column Joop.pdf
sept 2019
Achtergronden die van invloed zijn op de marktoperatie van alle aanbieders in de vitaminen, mineralen en supplementenmarkt. Inzichten die afkomstig zijn uit ons jaarlijkse consumenten- en retailonderzoek en jarenlange ervaring met deze boeiende markt.
sept 2019
Bijdrage Careality September 2019: De consument wordt sneller de medische sector ingezogen en daarna breekt er een reactieve diagnostische tijd aan die vaak niet nodig is. Miljoenen Nederlanders hebben meer en meer begeleiding nodig tijdens het dagelijkse functioneren en smachten naar de "human Touch" en een terugkeer naar het praatje en persoonlijk contact in tijden dat internet welig tiert en Albert Heijn zijn eerste winkel zonder personeel test. Het is handiger dat de "0-de lijn" (zoals drogisten, apotheken, natuurwinkels en gespecialiseerde supermarkten) dit gaat oppakken en zien als kans zodat wachtkamers minder vol worden en zich kunnen richten op de echte urgente zaken.
Juni 2019
download artikel:
Bijdrage Careality Juni 2019: Het fair share uitgedrukt in omzet(aandeel) is dat deel waar je recht op hebt als organisatie of retailer. Het wordt afgezet tegen de positie die je hebt per categorie, leverancier of merk over een bepaalde periode. retailers of leveranciers kunnen hierop sturen door een label te hangen aan categorie en leverancier (verdedigen, uitbouwen, opbouwen en afbouwen). Een aloude toepassing bij het gebruik van retailscaningdata maar o zo actueel. Info2Action heeft deze bigdata en het gedachtengoed nu toegankelijk gemaakt in een fraaie Qlik Sense app. Direct toepasbaar voor iedere food-, bouwmarkt- of drogisterijretailer.
Juni 2020
4.7 Miljoen Nederlanders behoren tot de CV-19 risicogroep. Die kun je niet opsluiten en je kunt beter nadenken hoe je ze als klant kunt behouden.
Februari 2020
Een bijna voorspellend artikel in tijden voor Corona, waar ingegaan wordt op het begrip positieve gezondheid en een nieuw gezondheidsbesef
Februari 2020
Een enigszins achterhaald artikel hetgeen we hier ruiterlijk toegeven in tijden van Corona. Wat blijft staan is dat de Supermarkt een pro-actieve rol moet gaan spelen als het gaat om onze gezondheid.
Careality 1-2020_column Joop.pdf
Succesvolle product introducties
November 2019
In het kader van het veldwerk dat Info2Action jaarlijks doet voor de Careality care Awards schrijft jurylid Joop Rutte in deze editie over zijn ervaringen met concepttesten. Hierover staat ook een bruikbaarfilmpje op /diensten
Careality_5-2019_column Joop.pdf
sept 2019
Achtergronden die van invloed zijn op de marktoperatie van alle aanbieders in de vitaminen, mineralen en supplementenmarkt. Inzichten die afkomstig zijn uit ons jaarlijkse consumenten- en retailonderzoek en jarenlange ervaring met deze boeiende markt.
sept 2019
Bijdrage Careality September 2019: De consument wordt sneller de medische sector ingezogen en daarna breekt er een reactieve diagnostische tijd aan die vaak niet nodig is. Miljoenen Nederlanders hebben meer en meer begeleiding nodig tijdens het dagelijkse functioneren en smachten naar de "human Touch" en een terugkeer naar het praatje en persoonlijk contact in tijden dat internet welig tiert en Albert Heijn zijn eerste winkel zonder personeel test. Het is handiger dat de "0-de lijn" (zoals drogisten, apotheken, natuurwinkels en gespecialiseerde supermarkten) dit gaat oppakken en zien als kans zodat wachtkamers minder vol worden en zich kunnen richten op de echte urgente zaken.
Juni 2019
download artikel:
Bijdrage Careality Juni 2019: Het fair share uitgedrukt in omzet(aandeel) is dat deel waar je recht op hebt als organisatie of retailer. Het wordt afgezet tegen de positie die je hebt per categorie, leverancier of merk over een bepaalde periode. retailers of leveranciers kunnen hierop sturen door een label te hangen aan categorie en leverancier (verdedigen, uitbouwen, opbouwen en afbouwen). Een aloude toepassing bij het gebruik van retailscaningdata maar o zo actueel. Info2Action heeft deze bigdata en het gedachtengoed nu toegankelijk gemaakt in een fraaie Qlik Sense app. Direct toepasbaar voor iedere food-, bouwmarkt- of drogisterijretailer.